6 způsobů, jak zviditelnit svou značku v offline světě

Chcete zvýšit povědomí o své značce? Nezapomeňte do svého marketingového mixu zahrnout také offline reklamu. Představíme vám šest způsobů, jak zviditelnit svou značku v reálném světě. A kdoví, možná ji nakonec proměníte v lovebrand.

Mám ji rád, nemám ji rád? To je, oč tu běží.

Jak vaši značku lidé vnímají? S jakými hodnotami si ji spojují? A proč u vás (ne)nakupují? To vše a mnohem víc tvoří povědomí o značce – anglicky brand awareness. Jeho budování (tzv. branding) je dlouhodobá záležitost, která se ale vyplatí. Podle průzkumu 70 % zákazníků utratí u značky o 20 % více peněz, pokud ji má rádo a sdílí její hodnoty.

Dejte offline marketingu šanci. Vyplatí se to.

Může se zdát, že veškerý business se dnes odehrává online. Lidé ale stále čtou noviny, sledují televizi a pohybují se ve veřejném prostoru. Tam všude se mohou setkat s vaší značkou. To ale jen za předpokladu, že jim k tomu dáte příležitost. Zde je šest jednoduchých způsobů, jak to udělat:

  1. Využijte propagační produkty
  2. Rozdávejte originální vizitky
  3. Distribuujte tištěné materiály
  4. Navrhněte si vlastní samolepky
  5. Vsaďte na venkovní reklamu
  6. Účastněte se veřejných akcí

Využijte propagační produkty

Kdo by doma nenašel aspoň jednu obrandovanou propisku? Propagační produkty se stále těší oblibě, při jejich výrobě se ale vyplatí myslet inovativně. Místo už zmíněné propisky umístěte své logo třeba na ručně vyrobený poznámkový blok. Reklamní předmět, který se u vašich zákazníků setká s úspěchem, bude šířit povědomí o vaší značce, a to bez vašeho přičinění.

Tip: Kromě loga a názvu značky se na propagačním produktu může objevit také vaše motto, adresa webových stránek nebo jiné kontaktní údaje.

Rozdávejte originální vizitky

Že vizitky už dnes nikdo nepoužívá? Udělejte z toho svou výhodu. Zatímco vaše webová vizitka snadno zanikne v moři konkurence, ta tištěná vynikne a udělá dojem. Navrhněte si vlastní vizitku, kterou budete osobně rozdávat na networkingu, konferencích nebo jiných akcích.

Distribuujte tištěné materiály

K šíření povědomí o vaší značce se dají s úspěchem použít tištěné propagační materiály. Pomocí plakátů zaujmete pozornost, díky letákům snadno vytvoříte pocit naléhavosti a brožurami můžete edukovat. Dejte si ale záležet na jejich formě. Grafika musí zaujmout na první pohled, text musí být jasný, stručný a úderný. A jak plakáty, letáky a brožury dostat k těm správným lidem? Způsobů je nespočet.

  • Umístěte je do své kamenné prodejny nebo do spřátelených poboček.
  • Rozdávejte je na veřejných akcích nebo na stanicích metra.
  • Nechte je zaslat přímo do schránky (za předpokladu, že jste od svých zákazníků získali adresu). 

Navrhněte si vlastní samolepky

Může se to zdát jako maličkost, tuhle offline marketingovou strategii ale používá samotný Apple. Samolepku s logem nakousnutého jablka dostane ke svému nákupu každý nový „jablíčkář“. Nejen že dárek zdarma upevňuje vztah se zákazníkem, ale pomáhá také šířit povědomí o značce mezi lidi, kteří by se s ní jinak nesetkali.

Možná si říkáte, že samolepkou s vaším logem si nikdo dobrovolně chlubit nebude. Méně známé značky to v tomto ohledu mají skutečně složitější. Pokud jste ale e-shop, samolepky s logem mohou pracovat ve váš prospěch i tak. Stačí, když je nalepíte na balíček, který odesíláte zákazníkovi. Každý, kdo s balíčkem přijde do styku, si chtě nechtě všimne i vašeho loga – a přesně o to v offline marketingu jde.

Tip: Svým logem můžete nechat krabice a další obalový materiál také potisknout. Vyzkoušejte nástroj Creatbox, ve kterém si snadno a rychle vytvoříte 3D návrh svých nových obalů.

Vsaďte na venkovní reklamu

Chcete, aby se lidé s vaší značkou setkávali, kdykoliv vyjdou z domu? Vsaďte na venkovní reklamu. Billboardy, PVC bannery, reklamní desky nebo jiné reklamní poutače umístěné u dálnice, na autobusové zastávce nebo třeba ve výloze obchodu. To vše vám zajistí pozornost, po které toužíte. Samozřejmě platí, že čím rušnější místo, tím více očí, které vaši reklamu uvidí.

Účastněte se veřejných akcí

Offline marketing má jednu nespornou výhodu – pomáhá vám budovat osobní vztahy. Jednodušší to v tomto ohledu mají majitelé kamenných prodejen, kteří se se svými zákazníky setkávají denně. Ani velké e-shopy a B2B firmy ale nemusí věšet hlavu. Stačí si sbalit prezentační stánek a vydat se s ním mezi lidi. Kam? Zvažte účast na některé z oborových akcí, kde se schází vaše cílová skupina, nebo jednu takovou rovnou uspořádejte.

Buďte vidět v offline světě

Říká se, že zákazník potřebuje v průměru 5–7 interakcí se značkou, aby si ji zapamatoval. Nesázejte proto vše jen na jednu kartu a zapojte do svého marketingového mixu hned několik offline aktivit. Kromě výše zmíněných můžete zvážit také televizní a rozhlasovou reklamu, reklamu v novinách nebo sponzorství.